M21.nkp0318941_orig.txt

01748cam  2200265 i 4500
001 new
024 7  $a Q22696142 $2 wikidata
040    $b cze $e rda
110 2  $a Hrušky (železniční nádraží)
368    $a železniční stanice $a železniční nádraží $a železniční stavby
370    $c Česko $e Hrušky, Břeclav, Česko
372    $a doprava $a železniční doprava
410 2  $a Birnbaum (železniční nádraží)
410 2  $a Hrušky na Moravě (železniční nádraží)
410 2  $a Birnbaum (Mähren)-Hrušky (železniční nádraží)
410 2  $a Výhybna Hrušky
410 2  $a Železniční výhybna Hušky
670    $a Matěj, Miloš - Borovcová, Alena (et al.): Úsek Břeclav - Staré Město u Uh. Hr. : Inventarizace bývalé trati Severní dráhy Ferdinandovy z hlediska památkové péče : I. část, Ostrava 1999
670    $a www(Wikipedie, otevřená encyklopedie), cit. 20. 6. 2024 $u https://cs.wikipedia.org/wiki/Hrušky_zastávka
670    $a www(Wikipedie, otevřená encyklopedie), cit. 20. 6. 2024 $u https://cs.wikipedia.org/wiki/Hrušky_(výhybna)
670    $a www(Atlas Drah Polska, Česka a Slovenska), cit. 20. 6. 2024 $b odkaz viz $u https://www.atlasdrah.net/cz/jihomoravsky/?id=baza&poz=11310
670    $a Kotrman, Jiří: Stanice a zastávky v úseku Břeclav-Přerov. In: 160 let Severní dráhy císaře Ferdinanda 1841-2001, [2001], str. 35
670    $a Krejčiřík, Mojmír: Česká nádraží (architektura a stavební vývoj), 1., 2003, str. 45
675    $a www(České dráhy), cit. 20. 6. 2024
678    $a Stanice byla uvedena do provozu v roce 1911. Autorem projektu výpravní budovy, obytného domu a bývalé lampárny stylově vycházející z doznívající secese byl architekt Franz Bobrowský.